Home | News | Tysk detailgigant vil erobre Danmark!

Tilbage til oversigten

  • Posted on 24 March 2017

Tysk detailgigant vil erobre Danmark!

Navnet er Tchibo, og farverne er blå og guld, og vi kan vist lige så godt vænne os til dem, for detailgiganten med en omsætning på 3.4 milliarder euro er kommet for at blive med deres første online shop, Tchibo.dk, i Danmark, hvor Tchibo har et stort udvalg af både mode og sportstøj til hele familien og alt til boligen. 

Tchibo er en ekstraordinær virksomhed, som oprindeligt startede som kaffepostordrefirma for over 65 år siden. I dag, har Tchibo 20 års erfaring indenfor online shopping, og blevet en stor international detailvirksomhed med 12.000 medarbejdere fordelt på ni lande og opererer med 2.000 forskellige varenumre årligt. Der er nye varenumre hver uge. De tilbyder simpelthen deres kunder et nyt produktsortiment, der afspejler et nyt tema hver evig eneste uge, så med mottoet er Konstant nyt. Konstant anderledes, så det er en ganske unik forretningsmodel.

Konstant nyt. Konstant anderledes.

Det handler altså om at putte i kurven og købe varerne med det samme, for ugen efter vil varerne øjensynligt være slettet fra produktlisten. Ambitionen er at inspirere og opfordre kunderne til køb hver uge. Derudover, kan Tchibo med denne forretningsmodel altid tilbyde deres tilbagevendende kunder noget nyt, anderledes og spændende, og herved fremme kundeloyaliteten. Og kaffen, den sælger de stadig. 

 

tchibo

 

 

Partnerskabet:

Tchibo har indgået partnerskab med det førende digitale markedsføringsmediebureau, NetBooster, der inkluderer mere end 850 passionerede online marketing specialister fordelt på 25 lande over hele verden. Med 75 specialister i Norden, skal NetBooster eksekvere Tchibos digitale ambitioner.

Tchibo vægter transparens og uafhængighed meget højt, hvilket også har været det essentielle fokus i udvælgelsen af digitale partner. NetBooster er et af de største digitale markedsføringsmediebureauer i Europa, der giver fuld adgang til online platforme og fuldstændig transparens i form af penge-flow og data, derfor var NetBooster et oplagt valg for Tchibo.

Tchibo har netop lanceret deres nye danske online univers, og alle i den tyske virksomhed er meget begejstrede for udvidelsen med Tchibo.dk i Danmark. ”Tchibo sigter mod at være så lokalt forankret som muligt på alle markeder, og det omfatter et samarbejde med danske partnere, at lære de danske forbrugere at kende fra forskellige markedsundersøgelser, en dansktalende kundeservice samt en optimeret dansk webshop,” siger Marleen Relling, Team Leader Online First i Tchibo Online Expansion Department. 

Det er måske ikke så underligt, at Tchibo er en af de mest succesfulde online butikker og blandt de 10 mest betroede brands i Tyskland. Tchibo er desuden stærkt engageret og investerer i bæredygtighed, og i 2016 blev virksomheden belønnet med den tyske Sustainability Award for at være Tysklands mest bæredygtige virksomhed. Tchibo skaber værdi for sine kunder, og her i NetBooster ser vi da også utrolig meget frem til vores digitale markedsføringssamarbejde med Tchibo, og er stolte af at samarbejde med detailgiganten, der ovenikøbet anser bæredygtighed for at være en af de vigtigste parametre i værdikæden, siger Andreas Suhr, Account Director, NetBooster Nordic.

Se mere her: Tchibo.dk

 

About NetBooster:  NetBooster is a leading international agency in digital performance marketing that makes its comprehensive expertise of digital marketing available to our clients for them to achieve the best possible performance of their investments with full transparency! – it’s all about bringing the right message to the right people at the right time. NetBooster invests in technology and covers the entire chain of online marketing from SEO, CRO, data and analytics (DnA), AdWords and Display, affiliation, online media, CRM/CEM social Media, Video, Ad Exchange, etc. to the creative and technical development of campaigns and platforms. Shares in NetBooster are traded on the NYSE Alternext Paris. 

 

Skrevet af NetBooster (Group)