Home | News | South By Southwest: NetBoosters forventninger

Tilbage til oversigten

  • Posted on 16 March 2017

South By Southwest: NetBoosters forventninger

During this week NetBooster are going American as we attend Texas’ South by Southwest Festival. Here’s what we’re hoping to take away from one of the biggest events in the industry’s yearly calendar. 

By: Jens Nielsen, Head of Nordics & Head of UK & Nordic Operations & Group Management at NetBooster. 

 

SXSW sætter dagsordenen og NetBooster er inviteret

For alle, der har håb om at forstå fremtiden indenfor tech og marketing, er der ingen bedre steder at være i denne uge end i Austin, Texas. Med alle industriens ledere på plads – Facebook, Samsung, Vevo og Shazam er alle diskussioner på SXSW lavet med henblik på at se fremad.

Det store tema på dette års SXSW ser ud til at være forbrugernes engagement i en ’multi-platform tid’, hvor PopSugar har fokus på videoindhold på tværs af kanaler, Sony har fokus på gamer-engagement, Vevo på den digitale musik strategi og Hot Pod på podcast reklame.

SXSW byder på afgørende indsigt i fremtiden for alle som opererer på det digitale marked, og NetBooster vil være med til at sætte dagsordenen på denne arena.

 

Tansparens er et keyword i et digitalt perspektiv

Transparens blevet et hot topic i den digitale markedsføringsindustri, og vi forventer, at dette afspejles i de næste ti dage i Austin.

Med Preston Kelly som skal tale om at puste nyt liv i bureau-klient forholdet, skal Walmart give indsigt i B2B samarbejdet og engagementet, og spørgsmålet om ærlighed og integritet mellem brands og bureauer vil uden tvivl blive diskuteret. Gennemsigtighed, der er kernen i NetBooster, håber vi i hvert fald, at det vil være en central del, som deltagerne vil tage med hjem fra dette års SXSW.

 

Reaktion på forandring

Multi-platforms disruption er et perfekt eksempel på, hvordan branchen er i konstant forandring. Som bureau skal man tilegne sig en kamæleon-lignende tilgang til måden at drive virksomhed på for overhovedet at overleve.

Med udgangspunkt i at få de sidste nye trends og et syn på fremtiden, vil alle på SXSW forsøge at dele deres gode råd, tips og fornemmelser om hvordan virksomhederne skal agere i denne stadig skiftende verden af moderne og digital markedsføring. Samarbejdsmiljøet blandt aktører og virksomheder giver en perfekt mulighed for få den rette viden og tilgang at tage med til Europa og fremtidssikre virksomheden, og nu vil NetBooster gøre en forskel.

 

Digitale tilstedeværelse

I årens løb, har SXSW været rammen om de store trends nogle af de største udmeldinger og nyheder i tech-industrien.

I 2007 snuppede Twitter SXSW prisen for bedste opstarts-blog, og som alle ved er resten historie. I 2009 blev Foursquare lanceret, forbruger personaliserings appen, der nu kan prale af mere end 45 millioner brugere på verdensplan.

In 2015, stjal livestreaming virksomheden Meerkat scenen, da den nyligt lancerede app blev brugt til at overvåge hvert øjeblik af deres SXSW oplevelse. Meerkat er siden lukket, men livestreaming er her for at blive, ligesom de store platforme som Facebook og Youtube investerer mere og mere i in-the-moment udsendelser.

SXSW har været vært til mange de største annonceringer og afsløreringer, og de begejstrer altid. Derfor ser vi også meget frem at kunne prale med at “vi var der’, når der tales om den næste store ting, der blev annonceret i 2017.

 

 

 

Skrevet af NetBooster (Group)