Mobile Marketing

Søgninger på Google er alene i Danmark steget med 300 % fra 2009 til 2010. I 2011 forventes en endnu stærkere udvikling**, derfor er mobil-annoncering og et mobile site mere nødvendigt end nogensinde før. Udover søgninger på Google boomer brugen af mobilapplikationer også. Samlet set er konverteringsraterne fra mobilen 46 % højere og konverteringspriserne 15 % lavere***. Derfor er det altafgørende for din succes, at du har en klar mobile marketing strategi.

Dine muligheder

Med den rette mobile marketing strategi er du godt på vej til at øge din virksomheds afkast. Der er mange muligheder for at komme i gang med mobil marketing.

Annoncer

Googles annoncer kan bruges på samme måde som på computeren – både hvad angår Search og Display. Dog skal man være opmærksom på, at man ikke blot kan kopiere sin nuværende kampagne målrettet til computere, da både brugsadfærden og formaterne er væsentligt anderledes på mobile enheder.

Derudover findes også annonceformater, som kun understøttes på f.eks. mobiltelefoner. Et eksempel herpå er Googles click-to-call annoncer, som ved korrekt brug er din genvej til høje konverteringsrater. En lille detalje som at annoncen med ét enkelt klik kan sætte kunden i direkte telefonisk dialog med jer, kan have enorm betydning for salget. Samtidig er det også muligt at målrette sin annoncering direkte mod brugerens faktiske GPS-lokation, hvilket igen giver et hav af muligheder for at forbedre din annoncerings ROI.

Mobile site

Flere og flere besøgende til dit site kommer fra mobiltelefoner, hvorfor du er nødt til at have et site, der er optimeret til visninger i dette format, så de besøgende kan finde det, de kommer for. Det er dumt at miste potentielle kunder, fordi de bouncer på grund af et ikke-navigationsbart site.

Det er sjældent nødvendigt at lave en fuldstændig kopi af dit site i konverteringen til et mobilt site. Ofte vil man analysere sig frem til hvilke konkrete undersider, der er behov for – f.eks. via Google Analytics. Som regel er det vigtigst, at man har mulighed for at foretage en booking eller et køb – eller downloade noget materiale. Det er vigtigt at gøre sig klart, hvad man vil have brugeren til at foretage på sitet, og at denne mulighed er simpel at udføre for brugeren, der kommer fra en mobil enhed.

Applikationer

Et tillæg til et mobile site er en mobilapplikation, som ofte tilmed kan virke bedre end selve sitet. Med en applikation har du stor mulighed for at lede brugeren til at foretage de handlinger, som du ønsker de skal. I applikationer er det nemt at gemme oplysninger, oprette profiler etc., hvorfor det er nemmere for brugeren at konvertere igen og igen. Applikationer er fuldstændigt nødvendige i de tilfælde, hvor brugeren købere det samme produkt flere gange, f.eks. flybilletter, taletid, taxa eller blomster. Derudover er der tendens til stor loyalitet til de applikationer, man har downloadet. Derfor kan det blive essentielt at være den første blandt konkurrenterne til at lave en applikation.

Hvordan kommer jeg i gang?

Guava|NetBooster hjælper dig med at komme godt i gang og med at udnytte de muligheder ved mobile marketing, som passer til din virksomhed.

  • Vores tracking-eksperter kan hjælpe med analysere jeres nuværende trafik og vise mulighederne herfra
  • Vores udviklere kan både designe, udvikle og eksekvere processen i udførslen af et mobilt site og en applikation
  • Vores annonceringseksperter kan både rådgive, opbygge og optimere jeres annoncering på mobile enheder

Kort sagt kan vi i Guava|NetBooster hjælpe dig med at lægge den overordnede strategi og efterfølgende være med i eksekveringen og den videre optimering.

  • Kilde: Morgan Stanley, feb. 2010
    ** Kilde: Google, jan. 2011
    *** Kilde: Google, jan. 2011

Menu

Kontakt: