Case: Produktlancering af en ny Opel Corsa

Facebook er blevet et fast element i Opels kampagneaktiviteter i forbindelse med produktlancering, og er således blevet en vigtig del af Opels online strategi.

Målet med lanceringskampagnen for Opel Corsa var at øge antallet af fans, at skabe interaktion mellem brugerne og Opels brand samt at sikre tilmeldinger til nyhedsbrev og bookninger af prøveture.
Opel øgede deres fanbase på Facebook med 41 % (2600 nye fans) vha. konkurrenceapplikationen fra NetBooster.

Udfordring

Det overordnede mål med lanceringskampagnen for Opel Corsa var at skabe opmærksomhed omkring den nye Opel Corsa blandt så mange i målgruppen som muligt. Endvidere ønskede Opel at øge antallet af fans på Facebook. Opel havde et behov for en reklamekampagne, der kunne skabe interaktion mellem brugerne og Opels brand. Herudover var målet at sikre mulighed for tilmelding til nyhedsbrev og bookninger af prøveture mv.

Løsning

NetBooster udarbejdede en konkurrenceapplikation til Facebook for Opel Corsa. I konkurrencen skulle man besvare et spørgsmål og dermed være med i lodtrækningen om billetter til Rune Klans ”Det blå show”. Præmien og involveringen af Rune Klan var resultatet af et PR samarbejde mellem Opel og Rune Klan.

Konkurrencen blev annonceret på Facebook, og deltagerne havde mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrevet fra Opel samt at dele konkurrencen på egen og venners væg.
Facebook konkurrencen kørte i en periode på fem uger opdelt i fire runder for at booste kampagnen, og der blev fundet i alt syv vindere.

I samme periode kørte NetBooster også Sponsored stories på Facebook, hvis målsætning var at understøtte konkurrenceaktiviteten, i form af flere deltagere og ved at fremme den virale effekt.

Resultat

Opel øgede deres fanbase på Facebook med 41% (2600 nye fans) vha. konkurrenceapplikationen fra Guava. På bare 14 dage blev der booket 66 prøveture.

Kampagnen kørte i fem uger, og i den periode opnåede kampagnen over 20 mio. eksponeringer til den primære målgruppe. 1.140 personer gav tilladelse til at forbinde dem med applikationen, og af dem sagde 50 % aktivt ja til at modtage nyheder og tilbud om Opel.

Menu

Kontakt: