Case: Opel opnåede 2.175 likes, 1.215 nyhedsbrevstilmeldinger, 42 leads til prøvetur på tre uger!

Som led i lanceringen af den Ny Opel Meriva, har Opel med hjælp fra NetBooster anvendt Facebook som platform for en markedsføringskampagne. Den overordnede målsætning med kampagnen var at skabe øget eksponering af den nye model og dermed nå ud til så mange potentielle købere som muligt. Med en Facebook Page, som det centrale kampagneelement og en række forskellige avancerede social ads, opnåede Opel gode resultater på Meriva kampagnen.

I kampagneperioden på tre uger opnåede Opel således 2.175 likes af deres Facebook Page og mere end 37 millioner annoncevisninger overfor en specifikt defineret målgruppe. Som en fjer i hatten blev der oveni købet indsamlet 42 leads til prøveture og 1.215 tilmeldinger til nyhedsbrevet.

Udfordring

Facebook er ikke til at komme udenom

Opel Danmark havde et ønske om at komme i gang med at anvende Facebook som medie – både på kampagnebasis men også som en løbende kommunikationskanal og et forum, hvor fans kan kommunikere med hinanden og derved engagere sig i brandet. Formålet med kampagnen var primært at skabe opmærksomhed omkring den Ny Opel Meriva og samtidig indsamle fans til den overordnede Fan Page for derved at anvende mediet hver gang, der lanceres en ny model eller andre kampagner.

Løsning

NetBooster udarbejdede en generel Fanpage til Opel biler. På pagen blev der oprettet en ”Ny Opel Meriva” kampagneside, hvor trafikken fra annoncerne landede på. På siden blev den Ny Opel Meriva præsenteret, og det var samtidig muligt at booke en prøvetur eller tilmelde sig nyhedsbrevet. For at skabe trafik til siden blev der oprettet en række forskellige avancerede social ads med fokus på at blive fan, tilmelde sig nyhedsbrevet og generel eksponering.

Resultat

I kampagneperioden på tre uger opnåede Opel 2.175 likes af deres Facebook Page og mere end 37 millioner annoncevisninger overfor en specifikt defineret målgruppe. Som en fjer i hatten blev der oveni købet indsamlet 42 leads til prøveture og 1.215 tilmeldinger til nyhedsbrevet.

Ifølge Steen Davidsen, marketingchef for Opel Danmark har de aldrig før set en så markant stigning i antallet af nyhedsbrevstilmeldinger som i den periode.

Derudover er det lykkedes Opel at skabe et forum, hvor Opel fans kan dele erfaringer med Opel biler, og det har lykkedes i stor stil – ganske uopfordret – se http://www.facebook.com/opeldanmark

Menu

Kontakt: