Case: got2b og Paradise Hotel

got2b ønskede et optimalt udbytte af deres sponsorat af TV-programmet Paradise Hotel. Derfor skabte NetBooster en målrettet Facebook konkurrence, hvor deltagerne kunne vinde en plads i finale-castingen. Kampagnen blev understøttet af in store materialer i butikkerne mv.

Udfordring

got2b havde et sponsorat af TV-programmet Paradise Hotel. De ønskede naturligvis at få optimal værdi for pengene. Derfor kontaktede de NetBooster med det formål at få aktiveret sponsoratet og få maksimal eksponering i målgruppen og dermed maximalt udbytte heraf.

Løsning

NetBooster nedsatte indledningsvist en gruppe bestående af medarbejdere fra både NetBooster og got2b for at afstemme forventninger og udarbejde en strategi for reklamekampagnen.
got2b´s målgruppe er unge fra 18 til 25, derfor blev løsningen en Facebook konkurrence, hvor deltagerne kunne vinde en plads i finale-castingen af deltagere til Paradise Hotel 8.
De potentielle deltagere skulle uploade deres billede på Facebook og dermed kandidere til at komme til casting - og derefter samle så mange stemmer som muligt, så de på den måde blev valgt.

Løsningen omfattede følgende elementer:

  • Mobil site
  • Tv spots
  • In store aktiviteter
  • Product placement
  • Facebook konkurrence applikation

Resultat

got2b fik den ønskede eksponering både som Facebook applikation og Mobile website. Målet var at nå ud til så mange som muligt – og resultatet af denne indsats var:

  • 232.000 unikke besøg
  • 2.756 deltagere
    • 70.000 stemmer
  • got2b gik, på baggrund af kampagnen, fra at være det 8. mest kendte styling brand i Danmark, til at være det 2. mest kendte styling brand
  • got2b øgede deres salg ud af butik med 60% efter kampagnen
  • got2b opnåede en kendskabsgrad i målgruppen på hele 63%

Menu

Kontakt: